dimecres, 31 d’octubre del 2012

Marcadors


En aquesta sessió hem tractat els marcadors, que són les localitzacions emmagatzemades de una pàgina web de forma que pot ser tornada a visitar més endavant. Actualment existeixen moltes eines externes amb el propòsit principal de gestionar aquests marcadors, com per exemple, el Pearltrees.

També podem trobar altres marcadors socials com el Mister wong, aquest també és una eina que serveix per compartir pagines webs interessants amb altres usuaris i guardar-les.

Ampliació:  Videos de com s'utilitzen:


Mister Wong:




Pearltrees:

 

Reflexió:
Trobo que els dos programes són molt útils ja que pots compartir amb altres usuaris pagines webs interessants i guardar-les, així quan les necessitem sabem on trobar-les. En l'assignatura de GITIC utilitzem i consultem moltes pàgines webs, per això, per a mi es molt important tindre un lloc on emmagatzemar-les.

dissabte, 27 d’octubre del 2012

Scratch

El Scratch és una aplicació informàtica destinada principalment als nens, mitjançant la qual poden explorar, experimentar i manifestar idees de manera creativa i divertida.
Scratch s'utilitza a tot el món en entorns diferents: escoles, museus, centres comunitaris i llars. Està destinat especialment per a nens entre 8 i 16 anys d'edat, però l'utilitzen usuaris de totes les edats. Per exemple, els nens més petits poden crear projectes, històries interactives, animacions, jocs i realitzar creacions artístiques amb els seus pares o germans grans. Els estudiants universitaris també poden utilitzar el programa en algunes classes d'introducció a la informàtica, ja que Scratch permet aprendre a programar l'ordinador de manera divertida.
En el disseny del llenguatge, la principal prioritat era fer que aquest i l'entorn de desenvolupament intuïtiu fos fàcil d'aprendre pels nins que no tinguessin experiència prèvia en programació. Hi ha un important contrast entre les potents funcions multimèdia i d'estil de programació multi-fil i l'abast força limitat del llenguatge de programació Scratch.

( Clicant sobre "Scratch" podràs trobar més informació sobre aquest programa.)











Apliació: 
 Reflexió:
A classe de GITIC he creat el meu propi joc, consistia en un laberint per on un peix tenia que passar sense tocar les parets. És divertit i fàcil d'utilitzar, d'aquesta manera els nois i noies podem aprendre les TIC d'una manera dinàmica.

QUI ETS, TU?

En la última sessió de COED vam fer  una activitat que consistia en escollir a un company de la classe i fer-li una descripció a partir d'una foto.

Vaig escollir a la meva companya Marta perquè per a mi és un suport molt important i una amiga de veritat. Estic molt contenta d'haver-la conegut. 
La Marta des de el primer dia de classe, és a dir, des de que ens vam conèixer, dur un somriure a la cara, és alegre i divertida. Sempre està gastant bromes. Per això vaig decidir comprar un antifaç de pallasso i reflectir el seu caràcter.

Aquí us deixo una mostra del meu treball.


Descripció de la meva amiga bromista
La Marta és una noia alta i prima.
El seu cabell, marró i ondulat, sempre el porta ben pentinat. Té la cara rodona, els ulls verdosos i un immens somriure d’orella a orella.
Li agrada molt vestir amb colors bàsics, tot i així una mica de color no li quedaria malament. Des de que la conec sempre porta a l’estoig un clauer en forma d’elefant perquè diu que li dona bona sort.
És alegre i molt divertida. Sempre està fent bromes amb tothom i rient sense parar. Per això he escollit aquesta foto. Una de les bromes que m’ha fet, va ser dir-me que tenia un fill d’un any i mig. Em vaig riure molt al descobrir que no era veritat.
Els seus amics l’estimen molt perquè apart d’estar tot el dia fent pallassades sempre està disposada a ajudar en el que pugui. Encara que a vegades sigui capaç de fer que els altres facin tonteries.

Crec que la Marta i jo des de un bon principi em fet molt bones migues i espero que segueixi així.


Com podeu veure en aquesta descripció hi ha un ordre. Primer la descric físicament , després personalment i finalment descric la nostra relació i la que té amb els seus companys, afegint també un parell d'anècdotes.

Reflexió: L'activitat es va realitzar de la següent manera: primer cadascú va penjar la seva fotografia a la paret de la classe, al acabar de penjar-les ens passejaven per veure-las i finalment cada company presentava el seu treball. Em va agradar molt, va ser una activitat molt bonica, tothom li va posar molta il·lusió. Va servir per conèixer millor als companys de classe i expressar-nos davant d'aquests. 
 
Altres treballs: BLOG Eulàlia Triadu
                      BLOG Idoia Canler

dissabte, 13 d’octubre del 2012

Cmap Tools

A la última classe de Gitic vam aprendre a utilitzar un nou programa per crear mapes conceptuals anomenat Cmap Tools ( clicant sobre "Cmap Tools" podràs trobar més informació ). Aquest programa és fàcil d'utilitzar, ens dóna el format automàticament i és totalment gratuït.

Si cliqueu aqui podreu veure el meu mapa conceptual.

Aplicació:
 




Reflexió:
Aprendre com funciona aquest programa m'ha estat de gran ajuda ja que ara que arriben exàmens hem puc fer mapes conceptuals amb les paraules clau del contingut de les assignatures i d'aquesta forma estudiar millor.

dimecres, 3 d’octubre del 2012

Un bon comunicador - Josep Cuní Llaudet

Fa uns dies, a la classe de COED vam haver de fer una activitat en la qual cadascú  havia d'escollir un bon comunicador. Jo, vaig elegir a Josep Cuní Llaudet per els següents motius:

1.Vocalitza correctament i fa les pauses adequades.
2. Parla amb una entonació adient.
3.Estructura bé el contingut, coneixent la informació que exposarà.
4.És segur de si mateix.






Una altre activitat relacionada amb aquest tema és la del seguiment d'un bon comunicador de les assignatura de COED i GITIC. Consistia a fer un seguiment d'un bon comunicador en grup i veure si utilitzava xarxes socials com el twitter, si tenia seguidors, si tenia pàgina web, trobar les característiques i finalment presentar-lo a classe davant de tots els companys i els respectius professors.
El meu grup i jo també vam escollir Josep Cuní.
Us deixo un vídeo del nostre treball on podem veure algunes de les característiques d'aquest comunicador:

Reflexió:
Aquestes activitats em semblen molt interessants perquè nosaltres tindrem que transmetre uns coneixements. Adaptar-nos al públic al qual tenim que transmetre el missatge. Que el públic ens entengui i retingui les idees principals per això em de tenir present les característiques del bon comunicador.

Apliació:
Us adjunto un altre vídeo on s'expliquen més característiques sobre un bon comunicador i com han de actuar davant de la càmera.