dilluns, 31 de desembre del 2012

Google reader

També hem estat utilitzant el google reader, és un programa que et permet emmagatzemar i compartir totes les teves pagines webs d'interès. Pots destacar les més importants. D'aquesta manera no perds temps navegant per la xarxa. Per tal de guardar aquestes pagines webs es necessari que tinguin RSS( sistema d'alertas de color taronja).

Ampliació:


Símbol de RSS:
Vídeo:


Reflexió: 
És una aplicació molt útil ja que ens permet posar-nos al dia en un moment i sobretot si tenim les pagines de més interès o més utilitzades com a preferides. Durant aquest semestre m'ha sigut de gran ajuda ja que les pagines per a documentar-me dels treballs les tenia en aquesta aplicació guardades.

Google docs

Durant tot el semestre, en les classes de GITIC i en altres, hem estat utilitzant el google docs.
És una eina de Google que permet editar i compartir archius en temps real d'una forma fàcil, ràpida i sencilla.
També té l'avantatge de poder treballar en grup al mateix temps en un mateix document. Té un xat en el qual pots comunicar-te amb el grup de persones amb el qual estas treballant. El document no té possibilitat de pèrdua ja que es guarda cada 10 segons i pots obrir els teus documents des de qualsevol ordinador.

Apliació:
Reflexió:
Com he dit abans, durant tot el semestre hem estat treballant amb el google docs per tal de fer treballs, ja sigui en grup o individualment. És una eina que recomano perquè ens ha servit de gran ajuda, ja que et pots comunicar amb els membres del grup alhora que fas el treball, aquest és guarda cada 10 segons i el pots utilitzar des de qualsevol ordinador.

dimecres, 26 de desembre del 2012

Reflexió final COED i GITIC

Avui dia 30 de desembre em plau acomiadar-me d'aquestes dues assignatures i dels meus professors i guies durant aquest semestre, l'Imma Gómez i en Jorge Coderch.

Aquest blog m'ha servit per anar recopilant totes les activitats del modul i tots els continguts que hem anat treballant i aprenent al llarg de tot el semestre.
Recordo el primer dia quan els professors del modul ens van dir que teniem que fer un blog. Em vaig espantar una mica perquè no sabia de que tractava, ni com funcionava però poc a poc amb l'ajuda de GITIC em vaig anar ensortint i ara mateix em sembla una eina molt útil per a qualsevol persona sigui de l'edat que sigui. En aquest pots fer publicacions d'activitats, temes i continguts i classificar-los en etiquetes. D'aquesta manera compartir-los amb el món.

Gràcies a l'assignatura de GITIC tots els meus companys i jo som més competens en el ús de les TIC. Hem fet treballs, exposicions amb suports com el Prezi, Google drive, Google docs... També sabem cercar informació a diferents plataformes que potser abans ni coneixiem, igual que emmagatzemar-la amb els programes Mister wong, Pearltrees... Estic molt contenta i satifesta d'haver fet aquesta assignatura.

També agrair a l'Imma Gómez pel seu treball, esforç i paciència. Gràcies a ella i a la seva assignatura molts dels meus companys i jo sabem parlar i exposar-nos millor en públic igual que redactar d'una manera més coherent i correcta. Les activitats realitzades en aquesta assignatura han estat molt dinàmiques. La que hem va agradar més va ser la de descriure un company a partir d'una fotografia, fantastica.
Les entrades que destaco d'aquesta assignatura i les que més m'agraden són:
La recitació d'un poema i Qui ets, tu?

M'emporto un gran record i experiencia d'aquest modul.
Bones festes i feliç any nou!





Com parlar bé en públic i identitat i territori

En aquesta entrada parlaré del llibre " Com parlar bé en públic" de Joana Rubio i Francesc Puigpelat.

 
Introducció:

 Com parlar bé en públic és un llibre dirigit a qualsevol persona que necessiti, professionalment parlar amb públic, també inclús per la gent en la seva relació del dia a dia. Aquest fa un recull de recursos i tècniques lingüístiques i expressives de com presentar algun tema en concret dirigit a diferents públics perquè ho puguin entendre i assimilar.

  Conclusions del llibre:

Per arribar a establir una bona comunicació i que arribi el missatge correctament ja sigui fent servir el llenguatge oral com escrit cal seguir unes pautes que encara que moltes estan basades en el sentit comú en aquest llibre sen's mostra un recull de procediments i tècniques reconegudes sobre el tema.
Fent un repas pels punts més remarcables del llibre ens trobem que hi han diferencies notables entre la presentació d'una informació escrita i un discurs oral. El tipus de llenguatge és molt més elaborat i amb estructures més complexes en el llenguatge escrit que l'oral. La transmissió de la informació, en ambdós casos s'ha d'adequar a l'interlocutor però potser en la difusió d'un discurs es busca una proximitat major, una complicitat amb el públic.
El missatge que es vulgui fer arribar, ja sigui amb l'objectiu d'informar o convençer, el llenguatge oral ha de ser el més simple i curt possible amb la finalitat que arribi i es retengui.
De tota la presentació oral que es faci, l'auditori només es quedara amb 3 o 4 idees com a molt.
Importància de la respiració per a no cansar-nos i per la qualitat del to de veu. També en relació amb el to, fer variacions en l'entonació. Una bona estructuració del discurs i desenvolupament, no llegir tot el discurs i només fer consultes rapides, memoritzar, conèixer molt bé el tema i la llengua amb que es farà el discurs, fer servir recursos com explicar amb exemples, fer ús del sentit del humor i d'altres figures retòriques.
Recomanacions per controlar els nervis, tenir en compte el llenguatge corporal, la posició del cos, la gesticulació i la mirada. El poder controlar la conducta, per exemple si estem nerviosos, canviant les causes segons la teoria del conductisme entre d'altres tècniques que se'ns mostren en aquest interessant llibre.




Aquesta activitat la podem relacionar amb l'activitat Identitat i Territori de les assignatures COED i GITIC en la que teniem que exposar, amb l'ajuda d'un suport, davant de la classe i dels respectius professors un tema en el que hi aparegues una Identitat i un Territori. La Marta i jo varem escollir el tema dels Ferraris. El territori és aquest tipus de cotxe i la identitat les persones que podem adquirir-lo, és a dir, gent amb alt poder adquisitiu.




1. Què és el Ferrari?

Ferrari és una companyia italiana, fabricant d'automòbils de competició i esportius d'altes prestacions, fundada per Enzo Ferrari el 1929. Originalment Ferrari patrocinava pilots i automòbils de curses. Fins l'any 1946 no va començar a fabricar cotxes en sèrie.

2.Les característiques d'aquest cotxe:

  • Símbol: El símbol de Ferrari el famós "Cavallino Rampante" fou l'amulet que duia el pilot
    Francesco Baracca (gran amic d'Enzo Ferrari), en morir a la primera guerra mundial, la mare del pilot li va donar personalment a l'Enzo Ferrari perquè li donguès sort.
  • El color: vermell Ferrari
3. Perquè aquest color?
En el any 1900, es va establir una norma en les carreres de competició en la que cada país tenia que portar un color diferent. A Itàlia li va tocar el color vermell amb detalls blancs, d'aquí surt el color vermell dels Ferraris.

4. Requisits per comprar un Ferrari:
  • Alt poder adquisitiu
  • Firmar un contracte en el qual el cotxe no es vengui a una altre persona
5.Conclusions
 La Marta i jo a partir d'aquesta frase vam desenvolupar les conclusions d'aquest treball:
" El coche más bello es el que todavia nos queda por hacer " de Enzo Ferrari.

Reflexió:
El llibre " Com parlar bé en públic " ens ha ajudat a la Marta i a mi a exposar millor aquest treball, és a dir, amb una bona entonació, controlant el nervis, amb pauses, fent que el públic és quedi amb les idees més importants...
També aquesta activitat ens va ajudar a perdre la por de parlar davant d'un públic i demostrar els coneixements que teníem sobre les TIC.

diumenge, 2 de desembre del 2012

Aprendre i compartir amb twitter

Twitter és una aplicació web gratuita que permet als seus usuaris enviar i rebre missatges de text instantanis i d'una longitud de 140 lletres. Serveix per comunicar el que estem fent als nostres seguidors i al resta del món. És una eina d'aprenentatge.
Dins del twitter podem trobar els conceptes seguidors i seguint a, @usuari, perfil, respondre, retuït, cronologia, #hashtag...
Tots aquest pertanyen al seu funcionament. Podem veure que són i per a que serveixen en el vídeo que tenim a continuació.

Vídeo d'ampliació:




 Reflexió:
M'agrada molt aquesta aplicació ja que puc estar assabentada de tópics d' informacions que m'interessen i per seguir l'activitat de persones importants.
Durant tot aquest any hem fet diferents treballs amb el twitter, un d'ells és el seguiment d'un bon comunicador. (Podeu veure aquí el treball)

Creació del compte Twitter.




dijous, 29 de novembre del 2012

Recitació d'un poema

Avui a classe de COED hem hagut de recitar un poema escollit per nosaltres mateixos davant de tota la classe.
Jo, he escollit " El camí que no faig" de Miquel Martí i Pol perquè hem porta molt bons records ja que el meu avi era un gran admirador seu i cada cop que ens reuníem en família recitava un dels seus poemes. També, un dels altres motius, és perquè el meu avi en els seus últims anys de vida és va quedar invalid.

El poema és el següent:


MIQUEL MARTÍ I POL
(1929 - 2003)

Temps d´interluni

EL CAMÍ QUE NO FAIG
Passejaria amb tu per una vella
ciutat desconeguda i m'hi perdria.
Ara em perdo també, sense ni moure'm,
i em cansa molt el camí que no faig
i la incertesa estulta de les hores.
Fràgil, el temps se m'esmenussa als dits,
transcorre absurdament entre foteses
i, desvalgut, veig allunyar-se i perdre's
l'ombra del jo tenaç i reptador
que ha conviscut amb mi tota la vida.
Potser per això enyoro, melancòlic,
poder passejar amb tu per una vella
ciutat desconeguda, sense rumb,
i perdre'm pels carrers més solitaris.


Autoavaluació: 
Crec que vaig tenir una entonació adequada durant tot el poema però potser el que hem va fallar una mica va ser el ritme. Vaig voler comunicar-me tota l’estona amb els meus companys. Crec que vaig captar la seva atenció. La veu va ser adequada i bona vocalització. Crec que tothom va entendre la petita història que recitava el meu poema.Vaig intentar posar l’esquena recta durant tot el poema perquè així la veu sigues més clara i entenedora.Mans al darrera de l’esquena i somriure. No em vaig posar molt nerviosa i lo poc que em vaig posar ho vaig intentar dissimular.


 Reflexió: 
Valoro molt positivament aquesta activitat perquè he pogut utilitzar i posar en pràctica tàctiques del llibre “ Com parlar bé en públic” de Francesc Puigpelat i Pilar Rubio i perquè m’ha ajudat a expressar-me davant dels meus companys.
Aquesta activitat ens ha ajudat ha treballar a practicar el to de veu, la respiració, el llenguatge corporal, la posició del cos, la gesticulació i la mirada, també a controlar els nervis. Tot això ens servira per parlar de cara a un auditori igual que quan tinguem que donar classes en un futur. 

Competència digital

dissabte, 24 de novembre del 2012

Prezi

Què és?

Segons la Viquipèdia el Prezi és un programa de presentacions per explorar i compartir idees sobre un llenç virtual basada en la informàtica en núvol (programari com a servei). Prezi es distingeix per la seva interficie d'usuari amb zoom que permet als usuaris disposar d'una visió més apropada o més allunyada de la zona de la presentació. Prezi permet als usuaris visualitzar i navegar a través de la informació dins d'un espai 2,5D.

Prezi s'utilitza com a plataforma de pont entre la informació lineal i la no lineal, i com una eina de presentació d'intercanvi d'idees, ja sigui de forma lliure o be estructurada. El text, les imatges, els vídeos i altres mitjans de presentació es col·loquen sobre el llenç, i es poden agrupar en marcs. Després, els usuaris designen la grandària relativa i la posició entre tots els objectes de la presentació i com es fa el desplaçament entre aquests objectes, així com la ampliació/allunyament. Per a les presentacions lineals, els usuaris poden construir una ruta de navegació prescrita.
La presentació final es pot desenvolupar en una finestra del navegador, també permetent una presentació fora de línia amb només descarregar l'arxiu. Prezi utilitza un model freemium . Els usuaris que usen el Prezi públic pot editar, mostrar i descarregar els seus treballs a la web de l'aplicació, i els que paguen pel Prezi Enjoy o una llicència Prezi Pro poden crear, compartir i descarregar els arxius. Prezi també ofereix una llicència especial per a estudiants i educadors.

Reflexió:
Durant tot el semestre hem utilitzat aquest programa com a suport de les presentacions orals dels nostres treballs. És un programa que és fàcil d'utilitzar, gratuït, permet posar vídeo, text, imatges,etc i presentar qualsevol document o informació de manera estructurada, dinàmica i divertida.

Ampliació:
Per tal de que quedi més clar, en aquest vídeo podem veure com s'utilitza i que és.

 


Mostra d'un prezi acabat:


La descripció

La Descripció

En aquesta sessió de COED hem tractat les característiques o propietats i diferents tipus de descripcions.

La descripció és un mode d'organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, etc. Hi ha dues classes:
  •  La descripció objectiva: l'autor es limita a descriure amb la major objectivitat i precisió.
  • La descripció subjectiva: l'autor reflecteix el que li suggereix personalment l'objecte que descriu.
 Estructura dels textos descriptius
  1. L'establiment del tema.
  2. Caracterització.
  3. Relació amb el món exterior.
Com es fa?
  1. Idear (explorar la situació)
  2. Ordenar (esquema estructural)
  3. Textualitzar (redacció del text)  
Tècniques descriptives
Sintagmes nominals àmpliament adjectivats.
Verbs en present o imperfecte d'indicatiu.
Paraules que descriuen impressions sensorials.
Terminologia.
Definicions.
Enumeracions.
Recursos expressius com per exemple les comparacions, metonímies, personificacions, etc, 


Reflexió:
Per fer-ho, l'Imma ens ha ensenyat exemples en forma de cançó com el "El Gripau Blau" de Txesco Boix, de conte i també alguns poemes visuals de Joan Brossa, que entre tots els hem intentat desxifrar. Ha estat bastant divertit i interessant.
Les pautes de la descripció ens han servit per fer l'activitat Qui ets, tu? que he presentat abans, per guiar-nos i ajudar-nos alhora de fer-la.  També les hem de tenir en compte per fer una bona descripció de les coses que ens rodejan com les persones, objectes, animals, etc.
Podem veure que hi han diferents tipus i que utilitzant-los ens poden quedar descripcions correctes i molt divertides.

Ampliació:
Us deixo aquí diversos exemples que l'Imma, com he dit abans, ens ha ensenyat d'exemple.

 Cançó un Gripau Blau de Ara va de bo.


Xesco Boix un cel blau.

dimecres, 7 de novembre del 2012

Movie maker

Avui a la classe de GITIC hem après a utilitzar el movie maker, és un programa que et permet capturar vídeos des d'una càmera, ordenar arxius de pel·lícules, inserir títols, dissenyar crèdits, efectes, importar imatges i música i introduir transicions de d'unes filmacions a altres. De manera que és adequat per a l'elaboració de pel·lícules i vídeos educatius.




Reflexió:
Aprendre a utilitzar aquest programa ens servirà i ens serà molt útil alhora de presentar treballs davant d'un públic. És un programa fàcil d'utilitzar, gratuït i de gran ajuda. Molts dels meus companys i jo alhora de presentar treballs davant la classe i els professors hem utilitzat com a suport aquest programa.

Ampliació:
Descarregar programa
Més informació 
Vídeo de com s'utilitza:






dimecres, 31 d’octubre del 2012

Marcadors


En aquesta sessió hem tractat els marcadors, que són les localitzacions emmagatzemades de una pàgina web de forma que pot ser tornada a visitar més endavant. Actualment existeixen moltes eines externes amb el propòsit principal de gestionar aquests marcadors, com per exemple, el Pearltrees.

També podem trobar altres marcadors socials com el Mister wong, aquest també és una eina que serveix per compartir pagines webs interessants amb altres usuaris i guardar-les.

Ampliació:  Videos de com s'utilitzen:


Mister Wong:




Pearltrees:

 

Reflexió:
Trobo que els dos programes són molt útils ja que pots compartir amb altres usuaris pagines webs interessants i guardar-les, així quan les necessitem sabem on trobar-les. En l'assignatura de GITIC utilitzem i consultem moltes pàgines webs, per això, per a mi es molt important tindre un lloc on emmagatzemar-les.

dissabte, 27 d’octubre del 2012

Scratch

El Scratch és una aplicació informàtica destinada principalment als nens, mitjançant la qual poden explorar, experimentar i manifestar idees de manera creativa i divertida.
Scratch s'utilitza a tot el món en entorns diferents: escoles, museus, centres comunitaris i llars. Està destinat especialment per a nens entre 8 i 16 anys d'edat, però l'utilitzen usuaris de totes les edats. Per exemple, els nens més petits poden crear projectes, històries interactives, animacions, jocs i realitzar creacions artístiques amb els seus pares o germans grans. Els estudiants universitaris també poden utilitzar el programa en algunes classes d'introducció a la informàtica, ja que Scratch permet aprendre a programar l'ordinador de manera divertida.
En el disseny del llenguatge, la principal prioritat era fer que aquest i l'entorn de desenvolupament intuïtiu fos fàcil d'aprendre pels nins que no tinguessin experiència prèvia en programació. Hi ha un important contrast entre les potents funcions multimèdia i d'estil de programació multi-fil i l'abast força limitat del llenguatge de programació Scratch.

( Clicant sobre "Scratch" podràs trobar més informació sobre aquest programa.)











Apliació: 
 Reflexió:
A classe de GITIC he creat el meu propi joc, consistia en un laberint per on un peix tenia que passar sense tocar les parets. És divertit i fàcil d'utilitzar, d'aquesta manera els nois i noies podem aprendre les TIC d'una manera dinàmica.

QUI ETS, TU?

En la última sessió de COED vam fer  una activitat que consistia en escollir a un company de la classe i fer-li una descripció a partir d'una foto.

Vaig escollir a la meva companya Marta perquè per a mi és un suport molt important i una amiga de veritat. Estic molt contenta d'haver-la conegut. 
La Marta des de el primer dia de classe, és a dir, des de que ens vam conèixer, dur un somriure a la cara, és alegre i divertida. Sempre està gastant bromes. Per això vaig decidir comprar un antifaç de pallasso i reflectir el seu caràcter.

Aquí us deixo una mostra del meu treball.


Descripció de la meva amiga bromista
La Marta és una noia alta i prima.
El seu cabell, marró i ondulat, sempre el porta ben pentinat. Té la cara rodona, els ulls verdosos i un immens somriure d’orella a orella.
Li agrada molt vestir amb colors bàsics, tot i així una mica de color no li quedaria malament. Des de que la conec sempre porta a l’estoig un clauer en forma d’elefant perquè diu que li dona bona sort.
És alegre i molt divertida. Sempre està fent bromes amb tothom i rient sense parar. Per això he escollit aquesta foto. Una de les bromes que m’ha fet, va ser dir-me que tenia un fill d’un any i mig. Em vaig riure molt al descobrir que no era veritat.
Els seus amics l’estimen molt perquè apart d’estar tot el dia fent pallassades sempre està disposada a ajudar en el que pugui. Encara que a vegades sigui capaç de fer que els altres facin tonteries.

Crec que la Marta i jo des de un bon principi em fet molt bones migues i espero que segueixi així.


Com podeu veure en aquesta descripció hi ha un ordre. Primer la descric físicament , després personalment i finalment descric la nostra relació i la que té amb els seus companys, afegint també un parell d'anècdotes.

Reflexió: L'activitat es va realitzar de la següent manera: primer cadascú va penjar la seva fotografia a la paret de la classe, al acabar de penjar-les ens passejaven per veure-las i finalment cada company presentava el seu treball. Em va agradar molt, va ser una activitat molt bonica, tothom li va posar molta il·lusió. Va servir per conèixer millor als companys de classe i expressar-nos davant d'aquests. 
 
Altres treballs: BLOG Eulàlia Triadu
                      BLOG Idoia Canler

dissabte, 13 d’octubre del 2012

Cmap Tools

A la última classe de Gitic vam aprendre a utilitzar un nou programa per crear mapes conceptuals anomenat Cmap Tools ( clicant sobre "Cmap Tools" podràs trobar més informació ). Aquest programa és fàcil d'utilitzar, ens dóna el format automàticament i és totalment gratuït.

Si cliqueu aqui podreu veure el meu mapa conceptual.

Aplicació:
 




Reflexió:
Aprendre com funciona aquest programa m'ha estat de gran ajuda ja que ara que arriben exàmens hem puc fer mapes conceptuals amb les paraules clau del contingut de les assignatures i d'aquesta forma estudiar millor.

dimecres, 3 d’octubre del 2012

Un bon comunicador - Josep Cuní Llaudet

Fa uns dies, a la classe de COED vam haver de fer una activitat en la qual cadascú  havia d'escollir un bon comunicador. Jo, vaig elegir a Josep Cuní Llaudet per els següents motius:

1.Vocalitza correctament i fa les pauses adequades.
2. Parla amb una entonació adient.
3.Estructura bé el contingut, coneixent la informació que exposarà.
4.És segur de si mateix.






Una altre activitat relacionada amb aquest tema és la del seguiment d'un bon comunicador de les assignatura de COED i GITIC. Consistia a fer un seguiment d'un bon comunicador en grup i veure si utilitzava xarxes socials com el twitter, si tenia seguidors, si tenia pàgina web, trobar les característiques i finalment presentar-lo a classe davant de tots els companys i els respectius professors.
El meu grup i jo també vam escollir Josep Cuní.
Us deixo un vídeo del nostre treball on podem veure algunes de les característiques d'aquest comunicador:

Reflexió:
Aquestes activitats em semblen molt interessants perquè nosaltres tindrem que transmetre uns coneixements. Adaptar-nos al públic al qual tenim que transmetre el missatge. Que el públic ens entengui i retingui les idees principals per això em de tenir present les característiques del bon comunicador.

Apliació:
Us adjunto un altre vídeo on s'expliquen més característiques sobre un bon comunicador i com han de actuar davant de la càmera.

dimecres, 26 de setembre del 2012

Presentació

Hola, sóc la Cristina, estudiant d'Educació Primària a la Universitat Ramon Llull-Blanquerna.

L'objectiu d'aquest espai és fer un recull documental durant tot el semestre.
En aquest podeu trobar documentació de contingut i annexos( fonts d'informació, fotocòpies...) en relació amb les assignatures de Comunicació oral, escrita i digital (COED) i Gestió de la informació i TIC (GITIC).
Espero que aquest blog us sigui de gran ajuda i utilitat.