dijous, 29 de novembre del 2012

Recitació d'un poema

Avui a classe de COED hem hagut de recitar un poema escollit per nosaltres mateixos davant de tota la classe.
Jo, he escollit " El camí que no faig" de Miquel Martí i Pol perquè hem porta molt bons records ja que el meu avi era un gran admirador seu i cada cop que ens reuníem en família recitava un dels seus poemes. També, un dels altres motius, és perquè el meu avi en els seus últims anys de vida és va quedar invalid.

El poema és el següent:


MIQUEL MARTÍ I POL
(1929 - 2003)

Temps d´interluni

EL CAMÍ QUE NO FAIG
Passejaria amb tu per una vella
ciutat desconeguda i m'hi perdria.
Ara em perdo també, sense ni moure'm,
i em cansa molt el camí que no faig
i la incertesa estulta de les hores.
Fràgil, el temps se m'esmenussa als dits,
transcorre absurdament entre foteses
i, desvalgut, veig allunyar-se i perdre's
l'ombra del jo tenaç i reptador
que ha conviscut amb mi tota la vida.
Potser per això enyoro, melancòlic,
poder passejar amb tu per una vella
ciutat desconeguda, sense rumb,
i perdre'm pels carrers més solitaris.


Autoavaluació: 
Crec que vaig tenir una entonació adequada durant tot el poema però potser el que hem va fallar una mica va ser el ritme. Vaig voler comunicar-me tota l’estona amb els meus companys. Crec que vaig captar la seva atenció. La veu va ser adequada i bona vocalització. Crec que tothom va entendre la petita història que recitava el meu poema.Vaig intentar posar l’esquena recta durant tot el poema perquè així la veu sigues més clara i entenedora.Mans al darrera de l’esquena i somriure. No em vaig posar molt nerviosa i lo poc que em vaig posar ho vaig intentar dissimular.


 Reflexió: 
Valoro molt positivament aquesta activitat perquè he pogut utilitzar i posar en pràctica tàctiques del llibre “ Com parlar bé en públic” de Francesc Puigpelat i Pilar Rubio i perquè m’ha ajudat a expressar-me davant dels meus companys.
Aquesta activitat ens ha ajudat ha treballar a practicar el to de veu, la respiració, el llenguatge corporal, la posició del cos, la gesticulació i la mirada, també a controlar els nervis. Tot això ens servira per parlar de cara a un auditori igual que quan tinguem que donar classes en un futur. 

Competència digital

dissabte, 24 de novembre del 2012

Prezi

Què és?

Segons la Viquipèdia el Prezi és un programa de presentacions per explorar i compartir idees sobre un llenç virtual basada en la informàtica en núvol (programari com a servei). Prezi es distingeix per la seva interficie d'usuari amb zoom que permet als usuaris disposar d'una visió més apropada o més allunyada de la zona de la presentació. Prezi permet als usuaris visualitzar i navegar a través de la informació dins d'un espai 2,5D.

Prezi s'utilitza com a plataforma de pont entre la informació lineal i la no lineal, i com una eina de presentació d'intercanvi d'idees, ja sigui de forma lliure o be estructurada. El text, les imatges, els vídeos i altres mitjans de presentació es col·loquen sobre el llenç, i es poden agrupar en marcs. Després, els usuaris designen la grandària relativa i la posició entre tots els objectes de la presentació i com es fa el desplaçament entre aquests objectes, així com la ampliació/allunyament. Per a les presentacions lineals, els usuaris poden construir una ruta de navegació prescrita.
La presentació final es pot desenvolupar en una finestra del navegador, també permetent una presentació fora de línia amb només descarregar l'arxiu. Prezi utilitza un model freemium . Els usuaris que usen el Prezi públic pot editar, mostrar i descarregar els seus treballs a la web de l'aplicació, i els que paguen pel Prezi Enjoy o una llicència Prezi Pro poden crear, compartir i descarregar els arxius. Prezi també ofereix una llicència especial per a estudiants i educadors.

Reflexió:
Durant tot el semestre hem utilitzat aquest programa com a suport de les presentacions orals dels nostres treballs. És un programa que és fàcil d'utilitzar, gratuït, permet posar vídeo, text, imatges,etc i presentar qualsevol document o informació de manera estructurada, dinàmica i divertida.

Ampliació:
Per tal de que quedi més clar, en aquest vídeo podem veure com s'utilitza i que és.

 


Mostra d'un prezi acabat:


La descripció

La Descripció

En aquesta sessió de COED hem tractat les característiques o propietats i diferents tipus de descripcions.

La descripció és un mode d'organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, etc. Hi ha dues classes:
  •  La descripció objectiva: l'autor es limita a descriure amb la major objectivitat i precisió.
  • La descripció subjectiva: l'autor reflecteix el que li suggereix personalment l'objecte que descriu.
 Estructura dels textos descriptius
  1. L'establiment del tema.
  2. Caracterització.
  3. Relació amb el món exterior.
Com es fa?
  1. Idear (explorar la situació)
  2. Ordenar (esquema estructural)
  3. Textualitzar (redacció del text)  
Tècniques descriptives
Sintagmes nominals àmpliament adjectivats.
Verbs en present o imperfecte d'indicatiu.
Paraules que descriuen impressions sensorials.
Terminologia.
Definicions.
Enumeracions.
Recursos expressius com per exemple les comparacions, metonímies, personificacions, etc, 


Reflexió:
Per fer-ho, l'Imma ens ha ensenyat exemples en forma de cançó com el "El Gripau Blau" de Txesco Boix, de conte i també alguns poemes visuals de Joan Brossa, que entre tots els hem intentat desxifrar. Ha estat bastant divertit i interessant.
Les pautes de la descripció ens han servit per fer l'activitat Qui ets, tu? que he presentat abans, per guiar-nos i ajudar-nos alhora de fer-la.  També les hem de tenir en compte per fer una bona descripció de les coses que ens rodejan com les persones, objectes, animals, etc.
Podem veure que hi han diferents tipus i que utilitzant-los ens poden quedar descripcions correctes i molt divertides.

Ampliació:
Us deixo aquí diversos exemples que l'Imma, com he dit abans, ens ha ensenyat d'exemple.

 Cançó un Gripau Blau de Ara va de bo.


Xesco Boix un cel blau.

dimecres, 7 de novembre del 2012

Movie maker

Avui a la classe de GITIC hem après a utilitzar el movie maker, és un programa que et permet capturar vídeos des d'una càmera, ordenar arxius de pel·lícules, inserir títols, dissenyar crèdits, efectes, importar imatges i música i introduir transicions de d'unes filmacions a altres. De manera que és adequat per a l'elaboració de pel·lícules i vídeos educatius.




Reflexió:
Aprendre a utilitzar aquest programa ens servirà i ens serà molt útil alhora de presentar treballs davant d'un públic. És un programa fàcil d'utilitzar, gratuït i de gran ajuda. Molts dels meus companys i jo alhora de presentar treballs davant la classe i els professors hem utilitzat com a suport aquest programa.

Ampliació:
Descarregar programa
Més informació 
Vídeo de com s'utilitza: