dilluns, 31 de desembre del 2012

Google reader

També hem estat utilitzant el google reader, és un programa que et permet emmagatzemar i compartir totes les teves pagines webs d'interès. Pots destacar les més importants. D'aquesta manera no perds temps navegant per la xarxa. Per tal de guardar aquestes pagines webs es necessari que tinguin RSS( sistema d'alertas de color taronja).

Ampliació:


Símbol de RSS:
Vídeo:


Reflexió: 
És una aplicació molt útil ja que ens permet posar-nos al dia en un moment i sobretot si tenim les pagines de més interès o més utilitzades com a preferides. Durant aquest semestre m'ha sigut de gran ajuda ja que les pagines per a documentar-me dels treballs les tenia en aquesta aplicació guardades.

Google docs

Durant tot el semestre, en les classes de GITIC i en altres, hem estat utilitzant el google docs.
És una eina de Google que permet editar i compartir archius en temps real d'una forma fàcil, ràpida i sencilla.
També té l'avantatge de poder treballar en grup al mateix temps en un mateix document. Té un xat en el qual pots comunicar-te amb el grup de persones amb el qual estas treballant. El document no té possibilitat de pèrdua ja que es guarda cada 10 segons i pots obrir els teus documents des de qualsevol ordinador.

Apliació:
Reflexió:
Com he dit abans, durant tot el semestre hem estat treballant amb el google docs per tal de fer treballs, ja sigui en grup o individualment. És una eina que recomano perquè ens ha servit de gran ajuda, ja que et pots comunicar amb els membres del grup alhora que fas el treball, aquest és guarda cada 10 segons i el pots utilitzar des de qualsevol ordinador.

dimecres, 26 de desembre del 2012

Reflexió final COED i GITIC

Avui dia 30 de desembre em plau acomiadar-me d'aquestes dues assignatures i dels meus professors i guies durant aquest semestre, l'Imma Gómez i en Jorge Coderch.

Aquest blog m'ha servit per anar recopilant totes les activitats del modul i tots els continguts que hem anat treballant i aprenent al llarg de tot el semestre.
Recordo el primer dia quan els professors del modul ens van dir que teniem que fer un blog. Em vaig espantar una mica perquè no sabia de que tractava, ni com funcionava però poc a poc amb l'ajuda de GITIC em vaig anar ensortint i ara mateix em sembla una eina molt útil per a qualsevol persona sigui de l'edat que sigui. En aquest pots fer publicacions d'activitats, temes i continguts i classificar-los en etiquetes. D'aquesta manera compartir-los amb el món.

Gràcies a l'assignatura de GITIC tots els meus companys i jo som més competens en el ús de les TIC. Hem fet treballs, exposicions amb suports com el Prezi, Google drive, Google docs... També sabem cercar informació a diferents plataformes que potser abans ni coneixiem, igual que emmagatzemar-la amb els programes Mister wong, Pearltrees... Estic molt contenta i satifesta d'haver fet aquesta assignatura.

També agrair a l'Imma Gómez pel seu treball, esforç i paciència. Gràcies a ella i a la seva assignatura molts dels meus companys i jo sabem parlar i exposar-nos millor en públic igual que redactar d'una manera més coherent i correcta. Les activitats realitzades en aquesta assignatura han estat molt dinàmiques. La que hem va agradar més va ser la de descriure un company a partir d'una fotografia, fantastica.
Les entrades que destaco d'aquesta assignatura i les que més m'agraden són:
La recitació d'un poema i Qui ets, tu?

M'emporto un gran record i experiencia d'aquest modul.
Bones festes i feliç any nou!





Com parlar bé en públic i identitat i territori

En aquesta entrada parlaré del llibre " Com parlar bé en públic" de Joana Rubio i Francesc Puigpelat.

 
Introducció:

 Com parlar bé en públic és un llibre dirigit a qualsevol persona que necessiti, professionalment parlar amb públic, també inclús per la gent en la seva relació del dia a dia. Aquest fa un recull de recursos i tècniques lingüístiques i expressives de com presentar algun tema en concret dirigit a diferents públics perquè ho puguin entendre i assimilar.

  Conclusions del llibre:

Per arribar a establir una bona comunicació i que arribi el missatge correctament ja sigui fent servir el llenguatge oral com escrit cal seguir unes pautes que encara que moltes estan basades en el sentit comú en aquest llibre sen's mostra un recull de procediments i tècniques reconegudes sobre el tema.
Fent un repas pels punts més remarcables del llibre ens trobem que hi han diferencies notables entre la presentació d'una informació escrita i un discurs oral. El tipus de llenguatge és molt més elaborat i amb estructures més complexes en el llenguatge escrit que l'oral. La transmissió de la informació, en ambdós casos s'ha d'adequar a l'interlocutor però potser en la difusió d'un discurs es busca una proximitat major, una complicitat amb el públic.
El missatge que es vulgui fer arribar, ja sigui amb l'objectiu d'informar o convençer, el llenguatge oral ha de ser el més simple i curt possible amb la finalitat que arribi i es retengui.
De tota la presentació oral que es faci, l'auditori només es quedara amb 3 o 4 idees com a molt.
Importància de la respiració per a no cansar-nos i per la qualitat del to de veu. També en relació amb el to, fer variacions en l'entonació. Una bona estructuració del discurs i desenvolupament, no llegir tot el discurs i només fer consultes rapides, memoritzar, conèixer molt bé el tema i la llengua amb que es farà el discurs, fer servir recursos com explicar amb exemples, fer ús del sentit del humor i d'altres figures retòriques.
Recomanacions per controlar els nervis, tenir en compte el llenguatge corporal, la posició del cos, la gesticulació i la mirada. El poder controlar la conducta, per exemple si estem nerviosos, canviant les causes segons la teoria del conductisme entre d'altres tècniques que se'ns mostren en aquest interessant llibre.




Aquesta activitat la podem relacionar amb l'activitat Identitat i Territori de les assignatures COED i GITIC en la que teniem que exposar, amb l'ajuda d'un suport, davant de la classe i dels respectius professors un tema en el que hi aparegues una Identitat i un Territori. La Marta i jo varem escollir el tema dels Ferraris. El territori és aquest tipus de cotxe i la identitat les persones que podem adquirir-lo, és a dir, gent amb alt poder adquisitiu.




1. Què és el Ferrari?

Ferrari és una companyia italiana, fabricant d'automòbils de competició i esportius d'altes prestacions, fundada per Enzo Ferrari el 1929. Originalment Ferrari patrocinava pilots i automòbils de curses. Fins l'any 1946 no va començar a fabricar cotxes en sèrie.

2.Les característiques d'aquest cotxe:

  • Símbol: El símbol de Ferrari el famós "Cavallino Rampante" fou l'amulet que duia el pilot
    Francesco Baracca (gran amic d'Enzo Ferrari), en morir a la primera guerra mundial, la mare del pilot li va donar personalment a l'Enzo Ferrari perquè li donguès sort.
  • El color: vermell Ferrari
3. Perquè aquest color?
En el any 1900, es va establir una norma en les carreres de competició en la que cada país tenia que portar un color diferent. A Itàlia li va tocar el color vermell amb detalls blancs, d'aquí surt el color vermell dels Ferraris.

4. Requisits per comprar un Ferrari:
  • Alt poder adquisitiu
  • Firmar un contracte en el qual el cotxe no es vengui a una altre persona
5.Conclusions
 La Marta i jo a partir d'aquesta frase vam desenvolupar les conclusions d'aquest treball:
" El coche más bello es el que todavia nos queda por hacer " de Enzo Ferrari.

Reflexió:
El llibre " Com parlar bé en públic " ens ha ajudat a la Marta i a mi a exposar millor aquest treball, és a dir, amb una bona entonació, controlant el nervis, amb pauses, fent que el públic és quedi amb les idees més importants...
També aquesta activitat ens va ajudar a perdre la por de parlar davant d'un públic i demostrar els coneixements que teníem sobre les TIC.

diumenge, 2 de desembre del 2012

Aprendre i compartir amb twitter

Twitter és una aplicació web gratuita que permet als seus usuaris enviar i rebre missatges de text instantanis i d'una longitud de 140 lletres. Serveix per comunicar el que estem fent als nostres seguidors i al resta del món. És una eina d'aprenentatge.
Dins del twitter podem trobar els conceptes seguidors i seguint a, @usuari, perfil, respondre, retuït, cronologia, #hashtag...
Tots aquest pertanyen al seu funcionament. Podem veure que són i per a que serveixen en el vídeo que tenim a continuació.

Vídeo d'ampliació:




 Reflexió:
M'agrada molt aquesta aplicació ja que puc estar assabentada de tópics d' informacions que m'interessen i per seguir l'activitat de persones importants.
Durant tot aquest any hem fet diferents treballs amb el twitter, un d'ells és el seguiment d'un bon comunicador. (Podeu veure aquí el treball)

Creació del compte Twitter.