dissabte, 24 de novembre del 2012

La descripció

La Descripció

En aquesta sessió de COED hem tractat les característiques o propietats i diferents tipus de descripcions.

La descripció és un mode d'organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, etc. Hi ha dues classes:
  •  La descripció objectiva: l'autor es limita a descriure amb la major objectivitat i precisió.
  • La descripció subjectiva: l'autor reflecteix el que li suggereix personalment l'objecte que descriu.
 Estructura dels textos descriptius
  1. L'establiment del tema.
  2. Caracterització.
  3. Relació amb el món exterior.
Com es fa?
  1. Idear (explorar la situació)
  2. Ordenar (esquema estructural)
  3. Textualitzar (redacció del text)  
Tècniques descriptives
Sintagmes nominals àmpliament adjectivats.
Verbs en present o imperfecte d'indicatiu.
Paraules que descriuen impressions sensorials.
Terminologia.
Definicions.
Enumeracions.
Recursos expressius com per exemple les comparacions, metonímies, personificacions, etc, 


Reflexió:
Per fer-ho, l'Imma ens ha ensenyat exemples en forma de cançó com el "El Gripau Blau" de Txesco Boix, de conte i també alguns poemes visuals de Joan Brossa, que entre tots els hem intentat desxifrar. Ha estat bastant divertit i interessant.
Les pautes de la descripció ens han servit per fer l'activitat Qui ets, tu? que he presentat abans, per guiar-nos i ajudar-nos alhora de fer-la.  També les hem de tenir en compte per fer una bona descripció de les coses que ens rodejan com les persones, objectes, animals, etc.
Podem veure que hi han diferents tipus i que utilitzant-los ens poden quedar descripcions correctes i molt divertides.

Ampliació:
Us deixo aquí diversos exemples que l'Imma, com he dit abans, ens ha ensenyat d'exemple.

 Cançó un Gripau Blau de Ara va de bo.


Xesco Boix un cel blau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada